• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74009
+
-

حل مشکل آب روستاهای نزدیک به مشهد با شبکه آب شهری

حل مشکل آب روستاهای نزدیک به مشهد با شبکه آب شهری

براساس تصمیم‌های اتخاذشده کسری آب شرب تمام روستاهای نزدیک به مشهد از شبکه آب شرب این کلان‌شهر تامین خواهد شد. به گزارش ایرنا، بخشدار مرکزی مشهد گفت: مشکلی برای تامین ذخایر آب شرب روستاهای نزدیک به مشهد وجود ندارد. 

«ابوطالب سرابیان» بیان کرد: با توجه به دریافت گزارش‌هایی از بروز دل‌درد به دلیل کیفیت نامطلوب آب شرب در روستاهای گرجی علیا و کاظم‌آباد، از آب شرب منازلی که مدعی کیفیت نامطلوب آب بودند، نمونه‌گیری انجام شد. نتایج آزمایش‌ها نشان‌دهنده کیفیت مطلوب و مناسب آب شرب مصرفی آنهاست. 

وی جمعیت 2 روستای یادشده را بیش از ۶ هزار نفر عنوان کرد و افزود: پیش از این نیز مشکل کمبود آب در روستاهای همت‌آباد و گرجی سفلی که در مجموع ۱۷ هزار نفر جمعیت دارند، با اتصال به شبکه آب شرب مشهد و حفر یک چاه آب رفع شد. 

شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) شهرستان مشهد 5/98 درصد جمعیت روستایی این شهرستان را زیر پوشش دارد. براساس اعلام آبفار مشهد از ۳۵۶ روستای این شهرستان با جمعیت ۳۰۳ هزار و ۹۸۶ نفر، ۲۳۱ روستا در 3 بخش احمدآباد، رضویه و مرکزی با ۲۹۹ هزار و ۳۳۹ نفر زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی قرار دارند. 

شمار مشترکان این شرکت در شهرستان مشهد ۹۸ هزار و ۹۱۲ مشترک است و آب و فاضلاب روستایی مشهد با ۳۳ نفر نیروی اداری و 5 شرکت پیمانکار بهره‌بردار، خدمات‌رسانی به این جمعیت را برعهده دارد. 

۱۲۵ آبادی و روستا که بیشتر شامل روستاهای کم‌جمعیت و بدون دهیاری است، زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی مشهد قرار ندارند و آب شرب برخی از آنها به صورت خودگردان توسط دهیاری‌ها تامین می‌شود. اکنون آب‌رسانی به ۳۸ روستای این شهرستان نیز به صورت سیار و با تانکر انجام می‌شود. ۶۸ روستا نزدیک به مشهد هستند و در حریم این کلان‌شهر قرار دارند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید